OBJETIVO:
Formalizar el D.I.A.C escogiendo los parámetros y apartados obligatorios por un lado, y más convenientes bajo mi criterio por el otro para intergrar en él la ACIS propuesta a tenor de toda la información recabada.
DESARROLLO:
En estas sesiones el objetivo ha sido formalizar la ACIS, que como instrumento debe estar inserto en el D.I.A.C. Así pues, además de los apartados obligatorios que deben aparacer en ese documento, el último objetivo ha consistido en formalizar la ACIS adaptando, suprimiendo o añadiendo contenidos, objetivos y criterios de evaluación propios del curso del alumno, para conseguir lograr al menos parte de los objetivos generales prescritos en el currículum de les Illes Balears.
Formalizar el D.I.A.C escogiendo los parámetros y apartados obligatorios por un lado, y más convenientes bajo mi criterio por el otro para intergrar en él la ACIS propuesta a tenor de toda la información recabada.
DESARROLLO:
En estas sesiones el objetivo ha sido formalizar la ACIS, que como instrumento debe estar inserto en el D.I.A.C. Así pues, además de los apartados obligatorios que deben aparacer en ese documento, el último objetivo ha consistido en formalizar la ACIS adaptando, suprimiendo o añadiendo contenidos, objetivos y criterios de evaluación propios del curso del alumno, para conseguir lograr al menos parte de los objetivos generales prescritos en el currículum de les Illes Balears.
A continuación paso el D.I.A.C que tanto me ha costado confeccionar poara tratar de recoger todo aquello fundamental con el propósito de atinar una buena ACIS. Ha sido una de las fases que más me ha costado llevar a cabo pero de las que más conciencia he tenido trabajando a nivel de documentación, fuentes y técnicas. He omitido datos personales del alumno e institucionales sobre el centro por la lógica protección de datos aunque os dejo algunos de los apartados rellenados.
La idea es mostrar el D.I.A.C en el que debe integrarse de forma oficial cualquier ACIS.
DOCUMENT
INDIVIDUAL
D’ADAPTACIÓ
CURRICULAR
D.I.A.C
DADES
D’
IDENTIFICACIÓ
DE L’
ALUMNE/A:
Nom: | Llinatges: | |||
Data i lloc de naixement: | Edat: | |||
Nº de germans: 1 | Lloc que ocupa: | |||
Pare / tutor legal: | ||||
Mare / tutora legal: | ||||
Domicili: Localitat: | ||||
Telèfon: | Codi Postal: |
DADES
D’
IDENTIFICACIÓ
DEL
CENTRE:
Nom del centre: |
Codi
del
centre:
|
|
Adreça: | ||
Localitat: | Codi Postal: | |
Telèfon: |
Correu
electrònic:
|
|
Nom
del
tutor/a:
|
||
Etapa: ESO | Curs:4r | Grup: |
1.
ÀREES/
MATÈRIES D'ADAPTACIÓ CURRICULAR SIGNIFICATIVA:
Área
|
|
2.
DATA
D’ELABORACIÓ
I DURADA
PREVISTA:
Novembre (inici de curs)
|
|
Un
curs
acadèmic
|
3.
PROFESIONALS
IMPLICATS
EN
LA
REALITZACIÓ
DEL
DIAC:
Nom
|
Funció
|
Tutora | |
Professora de Llengua castellana | |
Professora de Llengua catalana | |
Professor de Matemàtiques | |
Orientadora |
4.
INFORMACIÓ
RELLEVANT D’ANTERIORS INFORMES PSICOPEDAGÓGICS:
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2.
Aspectes
rellevants
del
context
educatiu:
|
|
A
favor: és un centre que mostra interès per la seva diversitat
cultural amb un bon decàleg d'integració i valors. Rep una
atenció individualitzada en moments en que els necessita. La
seva ubicació al costat d'un alumne competent i de bones
actituds. La seva dinàmica dins de l'aula ordinària en la
majoria d’àrees. Assisteix a classe i no mostra comportaments
disrruptius. Hi ha bon ambient al grup-classe. L’equip educatiu
mostra interès pel seu aprenentatge.
En
contra: Tal vegada té un nivell d'autocomplaença, en sabre que
se li exigeix menys que a la resta dels seus companys, la qual
cosa dificulta el seu aprenentatge d'alguns continguts, o tal
vegada, això pugui estar emmascarant alguna mancaça cognitiva.
Desconeix la llengua vehicular i no disposa del material
necessari (diccionaris). No fa sempre els deures amb l'excusa
anterior de que ell no ha de fer el mateix que la resta de
companys. De vegades, no es disposen dels mitjans necessaris
(materials i humans) a causa de l'escassetat de fons per fer
front a aquestes situacions de diversitat.
|
|
4.3. Aspectes rellevants del context familiar: | |
A
favor: encara que la seva mare y respectiva parella viuen de
lloguer, els dos tenen feina que els possibilita no tenir
excesive mancances. Té bons hàbits d’higiene, salut i
vestimenta .
Mostra responsabilitat en cuidar a la seva germana petita.
En
contra: La seva mare no sembla col·laborar molt ni concedir
massa importància a les directrius i consells del col·legi.
Poca implicació el seu treball diari. No té tot el material que
necessita. La responsabilitat d’haver de cuidar de la seva
germana li pot llevar tenps de feina personal i d’autonomia.
Sembla tenir molt poca estimulació tant cognitiva com creativa.
No fa cap activitat extraescolar al col·legi ni fora d’ell ni
es relaciona amb amics del seu entorn, llevat les reunions
evangèliques a les que assisteix amb la seva família.
|
|
A
favor: el seu entorn no sembla ser conflictiu i no passa molt de
temps al carrer sense tenir responsabilitats.
En
contra: El seu nivell familiar soci-econòmic es mig-baix. No té
amics fora del col·legi ni fa activitats esportives ni
culturals excepte reunions evangèliques.
|
Alumne
d’incorporació tardana que mostra resultats d’un nivell de
competències curriculars per sota del que li correspon per la
seva edat i el curs en què es troba. I encara que manifesta
aquest nivell a la majoria de les àrees, sembla convenient ara
per ara, fer adaptacions de llengua castellana i catalana, i a
l’àrea de matemàtiques.
|
5. MESURES DE SUPORT:
5.1.
Mesures
de
suport:
|
|
|
|
OBSERVACIONS:
A
dins l’aula se li farà un seguiment individualitzat als
treballs i exercicis, així com a suport a nivell de feedback
constant en explicacions I temes més difícils per part dels
professor de les àrees amb adaptacions.
Fora
de l’aula, serà l’orientadora que amb l’ajuda del libre i
unitats didàctiques adaptades en alguns casos, i en altres només
amb explicacions addicionals reforçarà el seguiment de l’alumne.
Aquest suport es farà segons la necessitat de l’alumne i la
dificultat dels temes i unitats didàctiques.
|
|
5.2.
Possibles recursos
materials:
|
|
|
6.
NIVELL DE COMPETÈNCIES CURRICULARS DE LES ÀREES
D’ADAPTACIÓ:
6.1.1
Competència
curricular de l’àrea de
Llengua Castellana i Catalana:
|
||||||||||||||||||
Criteri
d’avalució
|
Sap
fer:
Nivell
de
competència
curricular
|
|||||||||||||||||
Copsar idees essencials i la intenció de textos orals i escrits i inferir lo general i lo important, així com expressar-lo oralment i ser capaç de fer un resum. | Es capaç de obtenir idees generals importants de textos informatius simples. També reconeix algunes idees secundàries i fer un resum de textos curts. | |||||||||||||||||
Identificar i descriure característiques i les funcions socials dels mitjans de comunicació i d’altres textos de la cultura de masses. Reconeixement de les dimensions informativa, persuasiva i manipuladora. | Coneix la dimensió informativa d’un texto o mitjà de comunicació. | |||||||||||||||||
Aplicar coneixements sobre la llengua i normes de l’ús amb coherència. Adequació sintàctica, semàntica i expressiva. Ús d’oracions compostes, juxtaposades i subordinades. | Pot fer oracions simples sense errades i reconeixer algunes normes. | |||||||||||||||||
Exposar, explicar, argumentar, resumir i comentar en suport papel textos d’àmbit públic respectant les normes ortogràfiques, gramaticals i els signes de puntuació. | Exposar, argumentar, i resumeix textos d’àmbit públic sense respectar les normes ortogràfiques, gramaticals ni els signes de puntuació. | |||||||||||||||||
Exposició oral clara sobre l’actualitat social o cultural i quotidiana de forma estructurada | Fa exposicions de temes d’actualitat amb dificultats | |||||||||||||||||
Conèixer i utilitzar terminologia lingüística adequada i conèixer els principis fonamentals de la gramàtica, així com les seves unitats i combinacions. | Reconeix alguns conceptes de la terminologia lingüística. | |||||||||||||||||
Descriure els aspectes elementals de la sociolingüística de les llengües de l’Estat espanyol i reconèixer i respectar el plurilingüisme. Conceptes com ara el de normalització o substitució. | Valora la importància de la llengua pròpia per a un poble , pero desconeix la problemàtica, les llengües i la realitat a l’Estat espanyol. | |||||||||||||||||
6.1.2.
Proposta
curricular
adaptada segons el
criteris anteriors modificats i suprimits:
|
||||||||||||||||||
Continguts:
Avaluació
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
b)
Proves
i instruments
d’avaluació:
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
c)
Observacions
|
||||||||||||||||||
Es
recomana als professors implicats oferir ajudes puntuals quan
treballin a l'aula ordinària.
a-
Oferir un ambient de confiança perquè l'alumne pugui preguntar
sense por a l'error.
b-
Connectar els nous temes amb continguts ja apresos.
c-
Diversificar activitats i ajustar-les al seu nivell de
competències actual.
d-
Partir dels seus coneixements previs.
e-
Relacionar els continguts amb la funcionalitat i aplicabilitat en
activitats quotidianes
f-
Donar feedback i assegurar-se que han entès tant els continguts
com els enunciats dels exercicis.
g-
Complementar les explicacions magistrals amb exemples gràfics en
la pissarra.
h-
Afavorir la participació activa de l'alumne estimulant-li a
contestar preguntes obertes com a activitats reflexives.
i-
Oferir-li l'ajuda puntual davant vocabulari que desconegui, així
com animar-li i exigir-li l'ús del diccionari com a eina
d'aprenentatge.
j-
Instruïr en l'aprenentatge de mapes conceptuals així com
esquemes i resums.
k-
Potenciar l'autonomia perquè aconsegueixi un alt nivell
d'autoavaluació.
l-
Emprar altres recursos a nivell d’aula : espais (asseure-ho amb
un company competent)
m-
Donar-li més temps per fer algunes activitats
n-
Fer treballs en petit grups y un seguimient rigorós de la seva
feina i deures.
|
6.2.1.
Competència
curricular de l’àrea de
Matemàtiques:
|
|||||||||||||||||||||
Criteri
d’avalució
|
Sap
fer:
Nivell
de
competència
curricular
|
||||||||||||||||||||
Planificar i utilitzar processos de raonament per la resolució de problemes i expressar-los verbalment. | Sap resoldre problemes amb operacions bàsiques de suma, resta, divisions i productes i algunes operacions combinades. | ||||||||||||||||||||
Utilitzar diferents tipus de nombres i operacions per recollir, transfomar i resoldre problemes quotidians. | Coneix alguns nombres racionals y les potències bàsiques. | ||||||||||||||||||||
Aplicar percentatges i taxes a la resolució de problemes quotidians i financers | Desconeix els procediments dels càlculs am percentatges | ||||||||||||||||||||
Resoldre problemes de la vida quotidiana en què es requereixi plantejaments d’equacions o sistemes de dues incògnites. | Reconeix el significat de la incògnita. | ||||||||||||||||||||
Ús de fórmules per obtenir magnituds desconogudes. | Sap trobar l’àrea d’alguna figura. | ||||||||||||||||||||
Analitzar taules I gràfics I els seus valors. | Sap reconeixer una taula simple i situar-les a la gràfica. | ||||||||||||||||||||
Fer operacions de probabilitat I percentatges | |||||||||||||||||||||
Continguts:
Avaluació
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
b)
Proves
i instruments
d’avaluació:
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
c)
Observacions
|
|||||||||||||||||||||
d
) Orientacions pels professors
|
|||||||||||||||||||||
Es
recomana als professors implicats oferir ajudes puntuals quan
treballin a l'aula ordinària.
a-
Oferir un ambient de confiança perquè l'alumne pugui preguntar
sense por a l'error.
b-
Connectar els nous temes amb continguts ja apresos.
c-
Diversificar activitats i ajustar-les al seu nivell de
competències actual.
d-
Partir dels seus coneixements previs.
e-
Relacionar els continguts amb la funcionalitat i aplicabilitat en
activitats quotidianes
f-
Donar feedback i assegurar-se que han entès tant els continguts
com els enunciats dels exercicis.
g-
Complementar les explicacions magistrals amb exemples gràfics en
la pissarra.
h-
Afavorir la participació activa de l'alumne estimulant-li a
contestar preguntes obertes com a activitats reflexives.
i-
Oferir-li l'ajuda puntual davant vocabulari que desconegui, així
com animar-li i exigir-li l'ús del diccionari com a eina
d'aprenentatge.
j-
Instruir en l'aprenentatge de mapes conceptuals així com esquemes
i resums.
k-
Potenciar l'autonomia perquè aconsegueixi un alt nivell
d'autoavaluació.
l-
Emprar altres recursos a nivell d’aula : espais (asseure-ho amb
un company competent)
m-
Donar-li més temps per fer algunes activitats
n-
Fer treballs en petit grups y un seguimient rigorós de la seva
feina i deures.
o-
Possibilitar-li l’ús de la calculadora en algunes activitats
p-
Valorar el procediment i no només el resultat final
|
7.
SEGUIMIENT
DE
L’
ADAPTACIÓ
CURRICULAR
SIGNIFICATIVA:
Avaluació
inicial
|
|
Valoració
cualitativa
del
progrés
de l’alumne:
|
|
Dificultats
detectades:
|
|
Proposta
de
treball
per a
la
segona
avaluació:
|
|
OBSERVACIONS:
|
Segona
avaluació
|
|
Valoració
cualitativa
del
progrés
de l’alumne:
|
|
Dificultats
detectades:
|
|
Proposta
de
treball
per a
la
tercera
avaluació:
|
|
OBSERVACIONS:
|
Avaluació
final
|
Valoració
cualitativa
dels
resultats
de
l’avaluació:
|
Valoració
general
del
progrés
de l’alumne:
|
Proposta
de
treball per
al proper
curs:
|
En
________________________
a
_____
de
__________________
de
20__
Directora Orientadora Tutora
No hay comentarios:
Publicar un comentario