viernes, 13 de diciembre de 2013

IMPLEMENTACIÓN EN LA APLICACIÓN DE ACIS: LA UNIDAD DIDÁCTICA ADAPTADA: UN EXAMEN ADAPTADO

OBJETIVO:

Ayudar en la aplicación de la ACIS dando apoyo tanto dentro como fuera del aula ordinario.

DESARROLLO:
 
Con el propósito de contribuir como parte del plan ACIS en el que debe ser el propio orientador quien da apoyo al alumno en situaciones concretas fuera del aula, fueron varias sesiones, días y horas en las que el alumno recibía apoyo individual fuera del aula y  además no solo en las areas de castellano, catalán y matemáticas sino en biología. A tal efecto, y bajo petición de la profesora de Biología, tutora además de su curso, se le confeccinó una unidad didáctica sobre la célula ajustada a su nivel, como ayuda de contenidos introductorios al tema del ADN.

CONTROL ADAPTADO DURANTE EL APOYO
 


Col.legi xxxxxxxxx

Biologia i Geologia -

Control. Tema 7. (ACI)

NOM:

1- Explica si un troç de ferro és un ésser viu i per quines raons.
 
 
 
 
 
 
 
 
2- Explica en què consisteix la funció de nutrició. Anomena els tipus d'éssers vius segons aquesta i explica´ls.







3- Escriu els elements que formen els ésser vius i després uneix amb fletxes les dues columnes:



Lípids


Substàncies inorgàniques Sals Minerals


Substàncies orgàniques Àcids nucleics
Glúcids
 
 
Proteïnes

Aigua

4- Assenyala si les oracions següents son vertaderes o falses.

  • Tots els éssers vius estam formats per una sola cèl.lula.

  • La cèl.lula és la unitat més petita amb vida pròpia.

  • Totes les cèl.lules provenen, per divisió, d'altres cèl.lules.

  • Les cèl.lules eucariotes no tenen nucli.

  • Les cèl.lules procariotes no tenen nucli.

  • Les tres funcions vitals de la cèl.lula són: nutrició, respiracó i reproducció.

5- Escriu les tres parts de les que estan compostes totes les cèl.lules i la seva funció.
 
 
 
 
 
 

6- Completa per ordre els nivells d'organització de la matèria viva.



Cèl.lula





-----------------------------





Òrgan








--------------- -----------------




►►► --------------- ◄◄◄




7- Quin són els cinc regnes?. Explica les característiques més importants del Regne Animal i del Regne de les Plantes.






8- Assenyala si les oracions següents sin vertaderes o falses:



  • La terra es va formar fa 8.500 milions d'anys.

  • L'oxigen sempre ha existit

  • Els primers éssers vius eren semblants als bacteris.

  • Els primers éssers vius que varen ocupar terra ferma varen ser plantes.

  • A l'era dels rèptils va sorgir un tipus de rèptil que va donar lloc als primers mamífers.

  • El final de l'era dels rèptils va ser causat per l'impacte d'un meteorit gegant a la terra i per una lluita entre els rèptils.

  • Els primats, són un grup de mamífers a què pertanyen els ocells
  •  

9- Escriu les causes per les quals s'extingeixen i desapareixen les espècies.







10- Comenta algunes raons per a conservar la biodiversitat i evitar la desaparació d'espècies.
 
 
 

Finalmente, se me propuso confeccionar un examen, que con alguna orientación de la profesora sobe cómo quería que fuera el planteamiento, acabé confeccionando un examen de biología ajustado a sus necesidades tanto a nivel de contenidos como a nivel de diversificación y planteamiento variado de las preguntas: test, esquemás, razonamiento, unir partes, rellenar espacios, etc..

CONCLUSIÓN:
 
La conclusión de estas etapas de aplicación es que cuesta pasar de lo ideal planificado al plano práctico muchas veces alterado. De ahí que tan vital como la planificación de todo, sea tanto o más importante saber que cualquier planificación y proyecto o plan de trabajo estará sujeto a vaivenes e imprevistos que deben darse como posibles de antemano, y que una vez llegados, no deban impedirnos innovar y actuar improvisando algunas acciones para dar sentido al desarrollo de un plan que se va mejorando sobe la misma práctica muchas veces.

Tal es el caso, por ejemplo, al detectar que en algunas áreas, el alumno es capaz de avanzar casi a ritmo normal simplemente, facilitándole la comprensión del catalán en algunos conceptos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario